A A A K K K
для людей із порушенням зору
Колківська ОТГ
Волинська область, Луцький район

Санітарні вимоги та норми для перукарень і салонів краси

Дата: 06.03.2024 16:21
Кількість переглядів: 45

 

 

Фото без опису

 

Санітарні вимоги та норми для перукарень і салонів краси

  Розроблено Луцьким районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області на підставі Державних санітарних правил та норм для перукарень різних типів, затверджених постановою першого
заступника Головного державного санітарного лікаря України від 25 березня 1999 р. N 22.

  Салони краси та перукарні надають десятки послуг, які повинні бути не тільки високоякісними, але і безпечними для здоров’я. Знання вимог санітарного законодавства та їх дотримання допоможуть працівникам зазначених закладів уникнути порушень та ризиків стати осередками хвороб людей.
  Луцьке районне управління нагадує про необхідність дотримання вимог Державних санітарних правил та норм для перукарень різних типів ДСПіН 2.2.2.022-99.
Основні положення ДСПіНу 2.2.2.022-99 "Державні санітарні правила та норми для перукарень різних типів":

  •  Усі види перукарського обслуговування дозволяється проводити тільки в спеціально обладнаних приміщеннях – перукарнях.
  •  Перукарні можуть розташовуватися в окремих будівлях і в торгових центрах. Також допускається розміщення на перших поверхах житлових будинків з обладнанням входу, окремого від входів до квартир.
  •  Склад та площі основних, робочих та допоміжних приміщень повинні відповідати санітарним вимогам. Перукарні повинні мати мінімальний набір приміщень: санвузол, кімнату відпочинку та прийняття їжі, додаткові приміщення. Зокрема: зала очікування - не менше 7,5 кв.м., 1,5 кв.м. на 1 робоче місце; гардероб для відвідувачів - не менше 3 кв.м. на 1 робоче місце; жіноча зала - не менше 8 кв.м. на 1 робоче місце; чоловіча зала - не менше 6 кв.м. на 1 робоче місце; універсальна зала - не менше 8 кв.м. на 1 робоче місце; манікюрний або педикюрний кабінет - не менше 6 кв.м. на 1 робоче місце.
  •  Стіни, стелі та підлога всіх приміщень повинні мати рівну гладку поверхню, бути доступними для санітарної обробки і дезінфекції.
  •  Робочі зали обладнуються робочими місцями, що складаються з стінного дзеркала з полицею, тумбочки (візка) для інструментарію, перукарського крісла з регульованою висотою і підставкою для ніг.
  •  Робоче місце для манікюру обладнується спеціальним манікюрним столом висотою від підлоги не менше 0,7 м. Поверхня стола повинна бути зроблена з вологостійкого матеріалу, що витримує багаторазову дезінфекцію. Поблизу від стола для манікюру обладнується раковина для миття рук і інструментарію.
  • Косметологічний кабінет обладнується косметологічним кріслом, столиком (візком) для інструментарію, стільцем, що обертається, тумбою для косметологічних препаратів, умивальною раковиною, настінним дзеркалом, фізіотерапевтичним обладнанням, стелажами для чистої білизни, приладами для проведення дезінфекції та стерилізації.
  •  Перукарні обладнуються: водопроводом, каналізацією, опаленням, вентиляцією, електропостачанням. Вентиляційні системи перукарень, вбудованих в житлові будинки, встановлюються окремо від вентиляції цих будинків.
  • За відсутністю централізованого гарячого водопостачання обов'язковим є установлення електричних проточних обігрівачів або інших нагрівально-опалювальних систем. Забороняється нагрівання води в відкритих місткостях.
  •  Показники температури, вологості та швидкості руху повітря в приміщеннях перукарні повинні відповідати нормам згідно додатку 2.
  • Рекомендується для контролю використовувати гігрометр.
  •  Виробничі приміщення перукарень повинні мати природне та штучне освітлення.

  Сьогодні салони краси та перукарні надають десятки послуг, які повинні бути не тільки високої якості, але і безпечні для здоров’я, бо прирівнюються до медичних маніпуляцій. Не можна сказати, що відвідування салонів краси
обов’язково обернеться яким-небудь захворюванням, проте всі вони є потенційно небезпечними щодо ризику зараження клієнтів та майстрів грибковими захворюваннями шкіри, волосся і нігтів, герпесом, стафілококовими інфекціями, педикульозом, гепатитами В та С і навіть сифілісом та ВІЛ/СНІД.
  Слід відмітити, інструменти багаторазового застосування, які задіяні при проведенні маніпуляцій – це потенційно небезпечний фактор передачі. Тому для роботи з кожним клієнтом майстер повинен використовувати стерильний
інструментарій та чисту білизну. Персонал закладу повинен мати не менше 2-х комплектів інструментів для почергового їхнього знезаражування з дотриманням терміну експозиції та стерилізації. Щоб запобігти зараженню
протерти інструмент просто спиртом чи перекисом водню недостатньо – а так часто роблять працівники багатьох салонів. За санітарними вимогами інструмент багаторазового використання має проходити декілька етапів
стерилізації.
  Спочатку дезінфекція – знезаражування дезінфікуючими засобами, що мають позитивний висновок державної санітарно-гігієнічної експертизи виключно відповідно до методичних вказівок по їхньому застосуванню.
Наступний етап – механічна очистка:  промивання за допомогою спеціальної щітки під проточною водою. І насамкінець – власне стерилізація. Для проведення стерилізаційної обробки в перукарні допускається використання
стерилізаторів, працюючих за методом ультрафіолетової, термічної, ультразвукової або комбінованої стерилізації, що мають сертифікат відповідності і дозволені до застосування Міністерством охорони здоров'я України.   Стерилізація проводиться згідно з інструкцією по використанню, затвердженою МОЗ України. На сьогодні відповідальність за дотримання вимог санітарно-протиепідемічного режиму покладається на керівників перукарень та салонів краси.

  Також слід зауважити:
- всі приміщення перукарні до початку або після закінчення роботи підлягають щоденному ретельному вологому прибиранню з застосуванням дезінфектантів. Протягом робочого дня проводиться дезінфекція і поточне
прибирання поверхонь, до яких дотикаються відвідувачі (ручки дверей, ручки крісел, раковини для миття волосся, полиці робочих місць та ін.). Раз в місяць перукарня закривається на одну зміну для проведення дезінфекції і загального прибирання всіх приміщень. Рекомендується вести журнал вологого прибирання та дезінфекці;
- перукарня повинна мати запас білизни в кількості, достатній для забезпечення безперервної роботи та індивідуального використання.
  Дозволяється використання одноразових, вафельних, махрових та інших видів рушників для індивідуального застосування;
- у перукарні повинно бути забезпечене окреме зберігання чистої та використаної білизни;
- працівники перукарні повинні мати змінний або одноразовий одяг для роботи (фартухи, халати та ін.).

У зимовий період необхідно мати змінне взуття з щільного матеріалу, що легко миється.

  Майстру необхідно обов’язково пам’ятати, що, на превеликий жаль, клієнти можуть бути безсимптомними носіями збудників різних інфекцій. Тому, щоб не заразити когось і не заразитись самому, при виконанні клієнтам процедур (особливо манікюру, педікюру, і т.і.) необхідно суворо дотримуватися запобіжних заходів: працівники перукарні повинні ретельно виконувати правила особистої гігієни, регулярно проходити періодичні медичні огляди та
гігієнічне навчання.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь